niedziela, 2 sierpnia 2015

Małgorzata Kalicińska, Basia Grabowska - "Kochana moja"


Te dwie czy trzy godziny, które spędziłam w sieci, jakby się nigdy nie wydarzyły. Ci ludzie, z którymi rozmawiałam tak naprawdę nie są z mojego świata. Te obrazy, które widziałam do jutra zapomnę. Nie traktuję tych godzin jako przeżycia ale jako... przerwę w życiu, czas w dużej mierze stracony, nie do odzyskania

Listy. Najpiękniejsza rozmowa, czasem jedyna możliwa - to właśnie ta pisana. Kawałeczek siebie ubrany w sukieneczki ze słów, splecione paseczkiem emocji, związane w węzełki myśli. Listy. Opowieść o mnie, o Tobie, o nas. Intymna.

"Kochana moja" powieść epistolarna naszych czasów, kiedy zamiast kartki i pióra, mamy klawiaturę i Internet. Ale to nie szkodzi. Bo ja wciąż e-maile nazywam listami, intymną wymianą myśli miedzy Tobą a mną. Korespondencja między matką i córką, między jedną duszą a drugą, otwarta mała furtka prywatności, przez którą można zajrzeć i podsłuchać o czym rozmawiają dwie, bliskie sobie kobiety. To jak zaglądanie przez lekko podniesioną firankę, kiedy wiesz, że nie powinieneś, a jednak to robisz, bo to co znajduje się po drugiej stronie jest zbyt fascynujące i zbyt przyciąga uwagę, by po prostu opuścić firankę i zająć się swoimi sprawami.

"Kochana moja" to ciepła, wzruszająca i taka bardzo domowa opowieść. Zamknięta w formie listów rzeczywistość wzbudzająca tęsknotę. Za zwykłą rozmową i bliskością. Bo one czasem zagubią się w pędzie życia, w gąszczu animozji, niedopowiedzeń i niezrozumiałości. Ich miejsce zajmują chłód, dystans, wyniosłość i obraza. "Kochana moja" przypomina o tym co najważniejsze. O bliskości i miłości.



Opis książki:
Dwie kobiety. Matka i córka. Wzruszająca rozmowa o domu, patchworkach rodzinnych, miłości i zwykłych ludziach.

Matka i córka. Dwie kobiety, a między nimi ocean.

Kochana Moja to szczera i wzruszająca rozmowa najbliższych sobie osób. Obie tęskniące kobiety, są tak daleko od siebie, mama w Polsce, a córka w Australii, a jednak tak blisko. Słowa są mocne, potrafią pokonać każdą odległość.

Basiu, Kochana Moja, Mamo, Mamuś, Córeńko… to piękne tytuły wspaniałych opowieści. O domu, patchworkach rodzinnych, miłości, tolerancji, pięknie i życiu w zgodzie z sobą. O rzeczach prostych i tych, trochę bardziej skomplikowanych. Jak to w życiu.

Basia Grabowska: z mamą można rozmawiać o wszystkim. Tęsknię za nią. Zawsze miałyśmy tyle tematów do obgadania, a tu nagle ocean wyrósł miedzy nami, a wraz z nim różnica czasu. Co począć? Pisać? No to piszemy. Dużo i na każdy temat. Bo Sami zobaczycie.

Małgorzata Kalicińska: Co za córę mam! Zawsze ceniłam Ją za mądrość, poczucie humoru i wrażliwość. To jest Piękny Człowiek. Tęsknię więc piszę - (trawestując Skaldów). To nasza rozmowa przez ocean.


Klucznik (wakacyjna okładka)
Moja ocena 4.5/6

2 komentarze:

  1. Cenię sobie takie ciepłe opowieści, o tej książce nigdy nie słyszałam, więc sobie zapisuję :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń