sobota, 21 grudnia 2013

Jeffery Deaver - "Konflikt interesów"



Deaver jak autor thrillera prawniczego? Brzmi ciekawie. Dlatego, w bibliotece, nie mogłam przejść obojętnie wobec tej książki i musiałam ją wypożyczyć. Jest to ciekawie napisany thriller ukazujący drugie, bardziej mroczne oblicze Wall Street. Znajdziemy tutaj nie tylko opis takich machin jak korporacje, sposoby ich działania, wywierania nacisków czy przeprowadzenia nieoficjalnych fuzji. Ale również sporo uwagi autor poświęca słabościom, lękom pracowników, ich zastraszaniu, dążeniu po trupach od sukcesu. Sposób w jaki to robi sprawia, że z zaciekawieniem przesuwałam wzrokiem po kolejnych stronach.

Dużym plusem powieść jest to, że język jakim posługuje się autor, jest prosty, naturalny i nie nastręcza trudności w czytaniu osobom nie związanym z prawniczym światem. Bohaterowie są liczni, wielowymiarowi i posiadający wiele mrocznych sekretów. Jeśli chodzi o główną bohaterkę, Taylor, to w moim odczuciu była ona trochę sztywna i nie wzbudziła mojej sympatii. Akcja toczy się szybko, pojawiają się liczne zwroty i wciąż nowo odkrywane tajemnice nadają jej nowy nurt. Fabuła spójna, ale dość przewidywalna. Zakończenie typowe dla gatunku, dla mnie było dość łatwe do odgadnięcia, więc nie poczułam się nim zaskoczona.

"Konflikt interesów" to prawniczo - sensacyjna powieść, która miała w sobie ogromny potencjał, nie do końca wykorzystany. W moim odczuciu ta książka nie jest najlepszym 'dzieckiem' autora. Jest poprawnie napisaną lekturą, której nie można nic jej zarzucić. Z drugiej strony zdecydowanie wolę Deaver'a jako autora thrillerów, które wzbudzają we mnie znacznie większe emocje. Nie polecam tej książki czytelnikom, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tym autorem, mogą się zawieść, dlatego lepiej, żeby sięgnęli po inne książki Jeffery Deaver'a.


Opis książki:
Taylor Lockwood pracuje jako aplikantka w jednej z najlepszych nowojorskich kancelarii prawniczych na Wall Street. Znakomity adwokat, Mitchell Reece, prosi ja o pomoc w poszukiwaniu ukradzionego dokumentu. Jego brak grozi przegraną w sprawie, w której stawką są miliony dolarów, a to może oznaczać koniec błyskotliwej kariery. Taylor, zafascynowana przystojnym mężczyzną i zaintrygowaną sprawą, przyjmuje propozycję. Im bardziej jednak zagłębia się w tajemnice firmy Hubbard, White and Willis, tym większe ogarnia ją przerażenie. Poznaje sekrety, wystarczająco obciążające, by zniszczyć czyjąś karierę zawodową, i na tyle niebezpieczne, by popchnąć kogoś do zabójstwa. Ale kto jest zdolny posunąć się tak daleko?


Z literą w tle - "D"
Pod hasłem - Dobranoc 

Moja ocena 3/6 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz