czwartek, 12 grudnia 2013

Jeffery Deaver - "Hak"




Po raz kolejny sięgnęłam po książkę Deaver'a i po raz kolejny się nie zawiodłam."Hak" to thriller z wysokiej półki, który warto przeczytać. Mnóstwo tutaj nagłych,nieprzewidywalnych zwrotów akcji, zwodzenie czytelnika i mylenia tropów. Wciągająca i intrygująca fabuła o niezwykłym i mocno zaskakującym zakończeniu. Kiedy zaczęłam czytać "Haka" nie mogłam się od niego oderwać, kolejne strony umykały spod palców, a ja z wypiekami na twarzy i wielką ciekawością czekałam co będzie dalej, jak to wszystko się skończy, kto jest mordercą i jaki ma motyw. Do samego końca nie udało mi się rozszyfrować kto jest kim, kto jest sprytniejszy, kto szybszy, a kto jest prawdziwą ofiarą.

Przez całą książkę mamy narrację jednoosobową, z perspektywy narratora wszechwiedzącego, co bardzo mi się podobało. Bohaterowie są żywi, pełni emocji, z licznymi wadami, pełni tajemnic, zwyczajni. Ciekawe było to, że każda z postaci miała swoje ogromne tajemnice, które w miarę czytania wypływały na jaw i zupełnie zmieniały bieg akcji. Język powieści jest łatwy w odbiorze i przyjemny, ale jednocześnie specyficzny i bogaty w nietypowe słownictwo. Na szczęście już na samym początku autor zapoznaje nas co oznaczają poszczególne słowa w slangu bohaterów, takie jak 'owczarek' czy 'zbieracz'.

Bardzo podoba mi się, że autor w swojej książce wykorzystuje teorię gier jako komentarz do kolejnych wydarzeń, również sporo miejsca poświęca znaczeniu gier planszowych w pracy oraz funkcjonowaniu umysłu głównego bohatera. Dodatkowym plusem jest to, że większość wymienianych przez niego gier jest dostępne w naszym kraju.

"Hak" to świetny thriller, który wciąga czytelnika i nie pozwala mu złapać tchu do samego końca. To książka, którą czyta się z niesłabnącym napięciem, w sam raz dla czytelników, którzy lubią rozwiązywać zagadki wraz z bohaterami.


Opis książki:
Jesteś pewien, że nie można na ciebie znaleźć żadnego haka?
Dwóch bezwzględnych zawodowców w morderczej rozgrywce, która zdecyduje o życiu lub śmierci niewinnego detektywa i jego rodziny.
Kiedy FBI dowiaduje się, że Henry Loving, płatny morderca i „zbieracz” wynajmowany do wydobywania informacji od ofiar, otrzymał zlecenie porwania Ryana Kesslera, detektywa stołecznej policji, policjantowi i jego rodzinie zostaje przydzielona ochrona. Nie wiadomo, kto jest zleceniodawcą, nie wiadomo, jakie informacje chce uzyskać. Osoba odpowiedzialną za ochronę jest Corte, funkcjonariusz specjalnej agencji rządowej, który dobrze zna brutalne metody Lovinga – kilka lat wcześniej zbieracz zamordował bliską mu osobę. Corte, miłośnik gier i błyskotliwy strateg, rozpoczyna pojedynek z dawnym przeciwnikiem, wiedząc, że musi pogodzić konieczność zapewnienia swoim podopiecznym bezpieczeństwa z pragnieniem zemsty na zabójcy, który by wykonać zadanie, nie zawaha się przed użyciem żadnego haka.


Z literą w tle - "D"
Pod hasłem - Dobranoc

Moja ocena 4/6



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz